השקעות בנדל"ן לקראת 2020 – איך בוחרים נכון?

עודכן 17 מאי, 2024

שנת 2019 תיזכר כאחת השנים בהן אי הוודאות בשווקים הפיננסיים הגיעה לשיא של כל הזמנים. אי הוודאות הזו מביאה רבים לחזור לשוק הנדל”ן כמשקיעים ומעלה מחדש את השאלות:  למי מתאים להשקיע בנדל”ן, איך ניתן לזהות השקעת נדל”ן טובה, ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון.

פגשנו לשיחה את עופר פלדמן – מנכ”ל קנדה – ישראל, העוסקת באיתור, יזום והשבחת נכסים בישראל ובעולם, כדי לנסות ולהעניק תשובות לחלק מהשאלות.

 

יציבות בעידן של אי וודאות

עופר, סיפרו לנו שהמחירים הגיעו לשיא, שהתשואות על השכירות נמצאות בשפל, למה להשקיע בנדל”ן דווקא עכשיו?

“זכורות לי שתי תקופות בהן נאמרו אותם דברים בדיוק. הראשונה היתה ב- 2008 והשנייה ב- 2015. מה שקרה בפועל הוא שהמחירים המשיכו לעלות, בניגוד גמור לתחזיות ושהביקוש לשכירות נמצא גם הוא בעליה. תמונת המצב היום בשוק היא כזאת שאין כמעט התחלות בנייה בשוק החופשי, הביקוש לשכירות נמצא בעליה, ונכון להיום, מגמת המחירים משתנה וחוזרת לעלות.

לצד כל אלה, חשוב להבין מדוע אנשים משקיעים בנדל”ן – השקעה זו נחשבת לסולידית משאר האופציות ההוניות, בעלת פוטנציאל השבחה ותשואה גבוהים. בנוסף, בעידן בו יציבותן של קרנות הפנסיה והיכולת שלהם לתגמל את החוסכים בעת פרישתם, מחפשים כולם מוקדי השקעה יציבים, שיכולים לספק הכנסה קבועה מחד ולהיות נזילים תמיד מאידך”.

 

התאמה להשקעה בפרויקט נדל”ן תלויה במספר גורמים, כמו אם זהו הנכס הראשון שלך או שמא יש לך נכסים נוספים. מעל 9,245 כבר ביצעו בדיקת התאמה לפרוייקט, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת התאמה להשקעה בפרויקט נדל”ן על ידי בחירת הסטטוס הנכסים הנדל”נים שלך:

 

השוק פתוח לכל המשקיעים

מי יכול להשקיע בנדל”ן? מה הסכום המינימלי שצריך להקצות לנושא?

כאשר אני מסתכל היום על משקיעי הנדל”ן, אני רואה הרבה מאוד אוכלוסיות שהצטרפו למעגלי ההשקעה: צעירים בגילאי ה- 30 לחייהם שהבינו שכדאי להיכנס לשוק כמה שיותר מהר, ולא בהכרח באמצעות רכישת דירה למגורים, בני 50+ שמעדיפים להבטיח רמת חיים ראויה בפנסיה, מבלי להיות תלויים בקרנות, פנסיונרים שמעדיפים להפוך את המזומן שקיבלו בפרישה להשקעה סולידית ויציבה.

אני חושב שהיום השערים פתוחים כמעט לכל משקיע פוטנציאלי. אנחנו בישראל – קנדה מציעים ללקוחותינו מסלולי השקעה מהן ניתן ליהנות עם הון עצמי של החל מ- 409 אלף שקלים, דבר המאפשר לישראלים רבים לבחון את האופציה במתכונת המתאימה להם ביותר.

 

לצד סכום ההשקעה, יש לזכור כי כיום ניתן ליהנות מכמה מסלולי השקעה ולבחור את האחד המתאים ביותר. אנו מציעים ארבעה מתווי השקעה עיקריים:

הראשון הוא המסלול המסורתי – רכישת דירה בפרויקט בדרך הידועה והמוכרת

השני – רכישת משרד להשקעה, מסלול המרכז עניין רב בקרב המשקיעים

השלישי הוא רכישת קרקע מאושרת לבנייה  

והרביעי – השקעה בנדל”ן בחו”ל

כך שהמשקיע היום נהנה ממגוון אפשרויות, במחירים מגוונים ובמסלולים שונים של השבחת ערך ותשואה. בסוף היום, המטרה שלנו היא למצוא ללקוח שלנו את המסלול המתאים והטוב ביותר עבורו.

 

תשואה של עשרות אחוזים על ההשקעה

איך אתם בוחרים את הפרויקטים שלכם?

אם אני צריך לסכם את המתודולוגיה שלנו בשתי מילים – Better and Different: אנחנו בוחרים בפרויקטים הנהנים ממיקום מעולה, באזורי ביקוש קיימים ועתידיים. אנחנו מתכננים את הפרויקטים שלנו עם טובי האדריכלים, על בסיס עבודות מחקר ואנליזות מעמיקות. הכל כדי להעניק ללקוחות שלנו את המוצר הטוב ביותר באזור, שנהנה מבידול משמעותי מהסביבה והתחרות.

 

לדוגמא: כאשר השקנו את פרויקט אליפלט, לפני כעשור, אזור דרום פלורנטין היה מורכב מנגריות ובעלי מלאכה קטנים. אנחנו למדנו את תכניות הפיתוח העירוניות לאזור, זיהינו את הפוטנציאל העצום, העזנו לבחור מודל של עירוב שימושים שעדיין עשה את צעדיו הראשונים בישראל, ותכננו פרויקט יוקרתי וחדשני.

את הפרויקט שיווקנו במחיר של החל מ- 1.2 מיליון שקלים לדירת 2 חדרים. כיום, דירות אלה, הזוכות לביקוש אדיר, נמכרות ב- 2.5 מיליון שקלים.

 

בצד השני של תל אביב תכננו ושיווקנו את פרויקט בלו, שכלל 6 בניינים בני 13 קומות בתכנונו ועיצובו של אילן פיבקו. שיזמנו את הפרויקט, המתחם עוצר הנשימה בו הוא נבנה נחשב למרוחק. היום המתחם נחשב לאחד היוקרתיים בישראל ותושביו נהנים מקרבת אפס לאחד החופים היפים והשקטים בישראל, והכל בתל אביב. המשקיעים שבחרו בפרויקט נהנו מהשבחת ערך של 75%, מרמה של 4 מיליון שקלים לדירת ארבעה חדרים למחיר של 7 מיליון שקלים כיום. כל אלה לצד ביקושים קשיחים לשכירות במתחם.

 

מיקום, תכנון והיכרות מעמיקה עם יעדי השקעה

ומה עם אפיקי השקעה בקרקעות או בחו”ל? לכאורה אלו נחשבים למסלולים הרפתקניים, לא?

בשנים האחרונות המשקיעים מחפשים באופן אינטנסיבי אחרי מסלולי השקעה נוספים, שמאפשרים כניסה בהון נמוך ועדיין מציעים אפיקים סולידיים, בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי. מטבע הדברים חברות רבות נכנסו לתחום וכולן מציעות מוצרים ומסלולים שנראים אטרקטיביים לכאורה.

עם זאת, חשוב לזכור כי כל הפרויקטים שלנו התחילו בתור קרקעות, שהאמנו בהן וידענו לזהות באופן ברור ומובהק את הפוטנציאל שלהן. כך גם אנחנו בוחרים את הפרויקטים בהם אנו מציעים קרקעות מאושרות לבניה.

לדוגמא – אנו משווקים קרקעות במתחם שדה דב ובסמוך אליו. במשך שנים לא היה ברור מתי יפונה שדה התעופה ומתי ניתן יהיה להכשיר את הקרקע למגורים. אנחנו נמצאים ממש לאחר פינוי השדה ואנחנו רואים עליה עצומה בהתעניינות בקרקעות, כמו גם בעלייה בשווי שלהן. גם כאן בחרנו את המיקומים הטובים יותר בתל אביב, והצענו מתווי השקעה שמייצרים אופק משתלם שנהנה מערך מוסף מהותי לבעליו.

הבחירה שלנו ביעדי השקעה בחו”ל נשענת גם היא על אותו העיקרון – אנחנו בוחרים יעדים חמים, שנהנים מתדמית יוקרתית ומביקוש קשיח. כזה הוא פרויקט WEM בלונדון ופרויקט Planetograd

בסנט פטרסבורג. מדובר בשני מטרופולינים בקנה מידה עולמי, במוצר יוקרתי וייחודי ובהבטחה ברורה ללקוחות שלנו.

אני חושב שאם אני צריך לסכם את מה שהרוכשים צריכים לחפש במתווים של קרקע והשקעות בחו”ל, זה בדיוק הסיפור: מיקומים מבוקשים מאוד, תכנון בסטנדרט בינלאומי והיכרות אינטימית ומעמיקה של החברה עם יעד ההשקעה.

 

ניסיון ושקיפות = ערובה להשקעה

אי אפשר לסכם כתבה כזאת בלי טיפים למשקיעים, אתה יכול לחשוב על כמה מקוריים בשבילנו..?

כל אחד יכול להפוך למשקיע בנדל”ן. ההון ההתחלתי נמוך מאי פעם והאופציות רבות ומגוונות. לא חייבים לחכות לחתונה, לבית הראשון או שהילדים יתגייסו. סביבת הריבית עדיין נמוכה מאוד ולכן, אם יש כסף מזומן, בכל כמות, כדאי לתת לו לעבוד.

כמו בכל תחום בחיים, כל אחד שונה וייחודי ולכן לכל אחת ואחד מתאים מסלול השקעה שונה. כדאי להשקיע וללמוד על כל המסלולים ולבחור את המסלול הטוב ביותר עבורכם, ברמת המחיר, התשואות, מועד מימוש ההשקעה ורמת הסיכון.

וודאו שהחברות שמשווקות לכם פרויקטים מעניקות לכם שקיפות מלאה בדבר הפרויקטים, השלב שלהם, השלבים והאישורים הסטטוטוריים ולוחות הזמנים של הפרויקט. בלי זה, אל תתקדמו.

וודאו שהחברה המשווקת היא  בעלת ניסיון ארוך שנים, מוניטין, פרויקטים שאפשר לראות בשטח ושותפים עסקיים שמעניקים משנה תוקף ליציבות של החברה. בענף הנדל”ן הדבר פשוט במיוחד – לכו לראות את הפרויקטים הקודמים של החברה, בקשו מהם להציג בפניכם את פורטפוליו ההשקעות שלה וודאו שהוא מגוון ולבסוף שאלו מי עורכי הדין, רואי החשבון והאדריכלים שעובדים אתה. כל אלה הם ערובה משמעותית לביצוע השקעה מניבה ובטוחה.

 

התאמה להשקעה בפרויקט נדל”ן תלויה במספר גורמים, כמו אם זהו הנכס הראשון שלך או שמא יש לך נכסים נוספים. מעל 9,245 כבר ביצעו בדיקת התאמה לפרוייקט, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת התאמה להשקעה בפרויקט נדל”ן על ידי בחירת הסטטוס הנכסים הנדל”נים שלך:

 

התאמה להשקעה בנדל"ן
עינת מילר
בדוק התאמה להזדמנות השקעה בפרויקט נדל"ן
האם כבר יש לך נכס נדל"ן?